loading...

سبك زندگي

مطالب روانشناسي

بازدید : 362
11 زمان : 1399:2

۱. كاهش آلودگي

ويروس كرونا كار و زندگي را در خيلي از كشور‌ها تعطيل كرده است، و اين روند به كاهش چشمگير سطح آلودگي منجر شده است.

ميزان دي‌اكسيد نيتروژن - يكي از عوامل عمده آلاينده هوا و گرمايش زمين - در چين و مناطق شمالي ايتاليا كاهش عمده‌اي داشته است و گفته مي‌شود كه دليلش كاهش فعاليت‌هاي صنعتي و سفر‌هاي ماشيني است.

پژوهشگران مقيم نيويورك در عين حال به بي‌بي‌سي گفته‌اند كه نتايج اوليه حاكي از كاهش ۵۰ درصدي ميزان مونوكسيد كربن در مقايسه با سال گذشته است.

لغو بسياري از پرواز‌ها و روي آوردن ميليون‌ها نفر به كار از خانه به اين معني است كه اين روند نزولي در بسياري از كشور‌ها ادامه خواهد داشت.

۲. پاكيزگي كانال‌ها

پنج دليل براي اميد در ميان هرج و مرج ويروس كرونا

مورد مشابه ديگر بهبود قابل توجه كيفيت آبي است كه به گفته ساكنان ونيز در كانال‌هاي معروف اين شهر جريان دارد.

شيوع ويروس كرونا خيابان‌هاي اين مقصد محبوب گردشگري در شمال ايتاليا را تخليه كرده است و كاهش سفر‌هاي قايقي در اين كانال‌ها به ته‌نشين شدن رسوبات منجر شده است.

آب معمولا كدر اين كانال‌ها حالا چنان زلال شده است كه حتي مي‌توان ماهي‌ها را هم ديد.

۳. مهرباني

روايت‌هاي زيادي در مورد خريد از سر اضطراب و دعوا بر سر دستمال توالت و كنسرو وجود دارد، اما شيوع اين ويروس به رفتار محبت‌آميز نيز در سراسر دنيا دامن زده است.

دو نفر از ساكنان نيويورك توانستند با كمك ۱۳۰۰ داوطلب در عرض ۷۲ ساعت غذا و داروي مورد نياز سالخوردگان و اقشار آسيب‌پذير را به دستشان برسانند.

به گفته فيسبوك، در بريتانيا صد‌ها هزار نفر عضو گروه‌هاي حمايتي محلي شده‌اند، اتفاقي كه در كانادا نيز افتاده است.

برخي از سوپرماركت‌ها، از جمله در استراليا، بخشي از ساعت كاري خود را به سالمندان و معلولان اختصاص داده‌اند تا آن‌ها بتوانند در آرامش خريد مورد نياز خود را انجام دهند.

در عين حال مردم پول اهداء كرده‌اند، دستور طبخ غذا‌هاي محبوب و حركات نرمشي خود را با ديگران در ميان گذاشته‌اند، براي سالمنداني كه در قرنطينه به سر مي‌برند پيام‌هاي روحيه‌بخش فرستاده‌اند و محل كسب‌وكار خود را به مركز پخش مواد غذايي تبديل كرده‌اند.

۴. جبهه‌اي متحد

قرار گرفتن بين مشغله كاري و زندگي شخصي اغلب باعث مي‌شود تا ما از اطرافيانمان فاصله بگيريم. اما ويروس كرونا همه را تحت تاثير قرار داده است و اين تجربه مشترك باعث نزديكي بيشتر در بسياري از جوامع در سراسر دنيا شده است.

پنج دليل براي اميد در ميان هرج و مرج ويروس كرونا

در ايتاليا، جايي كه رفت‌وآمد در كل كشور منع شده است، مردم در بالكن خانه‌هاي خود جمع مي‌شوند و ترانه‌هاي روحيه‌بخش مي‌خوانند.

مربي ورزشي در جنوب اسپانيا از روي سقف كوتاهي در وسط يك مجموعه مسكوني كلاس نرمش برگزار كرد و ساكنان نيز در بالكن‌هاي خود در كلاس شركت كردند.

بسياري از مردم فرصت را غنيمت شمرده‌اند و با تماس صوتي و تصويري با عزيزان خود ارتباط گرفته‌اند. همچنين خيلي‌ها با استفاده از اپليكيشن‌هاي موبايل با دوستان خود جلسات رقص و دورهمي‌هاي مجازي برگزار كرده‌اند.

در همين زمينه:

درمان اضطراب در دوران قرنطينه و كرونا

شيوع اين ويروس در عين حال اهميت كارمندان بخش بهداشت و درمان و ديگر خدمات حياتي را برجسته كرده است. در اروپا، هزاران نفر از بالكن خانه‌هاي خود پزشكان و پرستاراني را كه با اين همه‌گيري مبارزه مي‌كنند تشويق كرده‌اند و در لندن نيز دانشجويان پزشكي براي نگهداري كودكان و انجام كار‌هاي منزل كارمندان بهداشتي و درماني داوطلب شده‌اند.

۵. انفجار خلاقيت

قرنطينه اجباري ميليون‌ها نفر باعث شده است تا خيلي‌ها فرصت را مغتنم بشمارند و دست به خلاقيت بزنند.

كاربران شبكه‌هاي اجتماعي از جزئيات علائق جديد خود مي‌گويند، از جمله خواندن كتاب، كيك پختن، بافتن و نقاشي كردن.

پنج دليل براي اميد در ميان هرج و مرج ويروس كروناكلاس رقص اينترنتي در توكيو

كتابخانه عمومي واشنگتن، پايتخت آمريكا، يكي از كتابخانه‌هايي است كه جلسات كتابخواني مجازي برگزار مي‌كند. از طرف ديگر، ماسيمو بوتورا، آشپز معروف ايتاليايي، محتواي جديدي تحت عنوان "قرنطينه آشپزخانه" براي اينستاگرام تهيه كرده است و به علاقه‌منداني كه در خانه گير كرده‌اند درس آشپزي ساده مي‌دهد.

معلم هنري در ايالت تنسي آمريكا براي بچه‌هايي كه ديگر مدرسه نمي‌روند كلاس اينترنتي برگزار مي‌كند تا آن‌ها بتوانند خلاقيت خود را در خانه بپرورند؛ و با اينكه بسياري از مكان‌هاي عمومي تعطيل شده‌اند، دوستداران هنر با استفاده از تور‌هاي مجازي به بزرگترين گالري‌هاي دنيا سر مي‌زنند و در اتاق نشيمن خود از نقاشي‌هاي معروف موزه لوور در پاريس و مجسمه‌هاي كلاسيك موزه واتيكان لذت مي‌برند.

رصدخانه سيدني در استراليا نيز آسمان شب را نزد كساني برده كه در خانه گير افتاده‌اند؛ و ستارگاني، چون كريس مارتين، خواننده گروه كلدپلي، و كيث اربن، خواننده ترانه‌هاي كانتري، با پخش زنده اينترنتي كنسرت‌هاي خود به جنگ ملالت دوران قرنطينه رفته‌اند.

منبع: bbc

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 271
  • بازدید کلی : 8023
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی