loading...

سبك زندگي

مطالب روانشناسي

بازدید : 427
11 زمان : 1399:2

اگر مي‌خواهيد روابط جنسي‌تان با همسر دوست داشتني‌تان واقعا لذتبخش و شاد باشد، سعي كنيد اشتباهات زير را مرتكب نشويد.

فكر نكنيد همه چيز را مي‌دانيد و بلديد

فكر نكنيد همه چيز را در مورد خواسته‌ها و تمايلات همسرتان مي‌دانيد، مخصوصا اگر تازه ازدواج كرده‌ايد. همه‌ي ما خواسته‌هاي شخصي خودمان را داريم. ارتباط، كليد فهم خواسته‌هاي دروني همسرتان است. اگر بتوانيد با گفتگو و ارتباط مناسب درك كنيد همسر شما چه چيزهايي را ترجيح مي‌دهد، رابطه‌‌اي رضايتبخش خواهيد داشت، چه از نظر فيزيكي و چه از لحاظ روحي و هيجاني.

اتاق خواب جاي بگومگو كردن نيست

خيلي از زن و شوهرها گله و شكايت‌هاي خود را براي پيش از خواب مي‌گذارند، احتمالا به اين دليل كه اولين فرصتي است كه با هم تنها مي‌شوند. اما وقتي خشم و دلخوري خود را به اتاق خواب‌تان وارد مي‌كنيد، فضاي آرامش و لذت را به زمين جنگ تبديل مي‌كنيد. و اگر كنترل بحث و بگومگوهاي‌تان از دست‌تان خارج شود مي‌تواند نتيجه‌اش اين باشد كه يكي از شما به عنوان تنبيه طرف مقابل، رابطه‌ي جنسي را پس بزند.

اين اشتباهات را در روابط جنسي‌تان مرتكب نشويد

اگر از دست همسرتان دلخوريد، در اتاق ديگري با او حرف بزنيد يا به فردا موكولش كنيد. حالا اگر يك بار با عصبانيت به رختخواب برويد، رابطه‌تان نابود نمي‌شود! چيزي كه به زندگي زناشويي و رابطه‌تان آسيب مي‌زند اين است كه اتاق خواب‌تان را محلي براي بگومگو و تجربيات ناگوار كنيد.

خجالت نكشيد و در مورد فانتري‌هاي‌تان حرف بزنيد

بيشتر زنها و مردها معمولا روي پيش نوازي و خود ِ رابطه جنسي متمركز مي‌شوند و در مورد فانتريها و تخيلات جنسي خود حرفي به ميان نمي‌آورند. اگر خواسته‌هاي‌تان را به زبان بياوريد، جوري كه سازنده باشد نه مخرب و سرزنش كننده، مطمئن باشيد كسي از شما ايراد نخواهد گرفت. طرز بيان تخيلات جنسي شما به خودي خود مي‌تواند تحريك كننده و شورانگيز باشد. همسري كه واقعا دوست‌تان دارد به فانتريهاي شما گوش خواهد كرد.

اگر حركتي شما را ناراحت مي‌كند حتما بگوييد. اگر روش جديدي را امتحان مي‌كنيد، بايد براي هر دوي شما لذتبخش و هيجان انگيز باشد، نه ناراحت كننده و استرس برانگيز.

تظاهر نكنيد

به جاي وانمود كردن و فيلم بازي كردن، روراست باشيد تا حداقل، چيزي كه دوست نداريد و باب ميل‌تان نيست تمام شود. اجازه دهين تفاوت‌هاي شما باعث شوند گفتگوهايي در مورد آنچه دوست داريد و دوست نداريد داشته باشيد. اگر هم فكر مي‌كنيد همسرتان براي راضي نگه داشتن شما تظاهر به لذت بردن مي‌كند در موردش حرف بزنيد، نه اينكه پيش خودتان گمانه زني و داستان پردازي كنيد.

يك باور اشتباه كه بيشتر همسران را دچار مشكل مي‌كند اين است كه تصور مي‌كنند در هر رابطه‌ي جنسي حتما بايد ارگاسم وجود داشته باشد، در حاليكه واقعا اينطور نيست و گهگاه نرسيدن به اوج لذت جنسي طبيعيست.

اگر حس رابطه جنسي را نداريد خودتان را مجبور نكنيد

يك باور اشتباه ديگر ميان همسران اين است كه زوج‌هايي كه چند بار در هفته رابطه جنسي دارند نسبت به زوج‌هايي كه روابط جنسي‌شان كمتر است، شادتر و خوشبخت‌ترند. هرچند رابطه جنسي يك بار در هفته، پيوندتان را تقويت مي‌كند اما بيشتر از آن، لزوما چيزي را بهتر نخواهد كرد. اگر دوست داريد رابطه جنسي بيشتري داشته باشيد اما حس و حالش را نداريد، جور ديگري با همسرتان تماس فيزيكي برقرار كنيد: ماساژ و نوازش و ... نيز تماس فيزيكي هستند و رابطه جنسي فقط دخول نيست. كمي ابتكار به خرج دهيد!

هدف‌تان فقط اوج لذت جنسي نباشد

تمركز كردن روي ارگاسم به عنوان تنها هدف از رابطه جنسي مي‌تواند شما را از ديگر تجربيات لذتبخش محروم كند، مخصوصا اگر تازه ازدواج كرده‌ايد. خيلي از زناني كه تازه وارد رابطه جنسي شده‌اند لزوما به ارگاسم نمي‌رسند و معني‌اش اين نيست كه اشكالي وجود دارد. فقط به اوج لذت جنسي فكر كردن و شتاب براي رسيدن به آن تاثير منفي بر لذت هيجاني و رواني‌تان خواهد گذاشت.

اين اشتباهات را در روابط جنسي‌تان مرتكب نشويد

استرس‌‌هاي شغلي‌تان را با خود به اتاق خواب نبريد

شايد رئيس‌تان سرتان فرياد زده، شايد هم با بهترين دوست‌تان دعوا كرده‌ايد، عامل استرس‌تان هر چه كه هست آن را پشت در اتاق خواب‌تان جا بگذاريد. مطالعات نشان داده‌اند آدمها، مخصوصا خانمها بايد بتوانند مغزشان را آرام و از تنش و فكر رها كنند تا بتوانند براي رابطه جنسي آماده شوند. البته منظور ما اين نيست كه اگر مشغله‌هاي كاري داريد، رابطه جنسي را كنار بگذاريد. بلكه بايد بتوانيد ذهن‌تان را آرام كنيد و به شور جنسي‌تان فرصت بدهيد تا آن نيز شما را تسكين بدهد.

از ظاهر همديگر ايراد نگيريد

زماني كه قصد برقراري رابطه جنسي را داريد اصلا وقت خوبي نيست كه بزرگ شدن شكم همسرتان يا چربي آوردن پهلوهاي او را به رخش بكشيد! اعتماد بنفس زن و مرد، هر دو تحت تاثير برداشتي كه از ظاهرشان دارند هست و زماني كه تقريبا برهنه‌ در رختخواب هستيد، آسيب پذيري و حساسيت‌تان نسبت به اين موضوع بيشتر از هر زمان ديگريست.

اعتماد بنفس پايين مخصوصا در زنان موجب اختلال در عملكرد جنسي‌شان مي‌شود و بيش از ۹۰ درصد مردان نگران سايز آلت جنسي خود هستند. اگر به همديگر احساس جذاب بودن بدهيد و با بدن‌تان راحت باشيد مطمئنا اوقات بسيار لذتبخش و خاطره انگيزي از با هم بودن تجربه خواهيد كرد.

اين اشتباهات را در روابط جنسي‌تان مرتكب نشويد

درمورد شريك جنسي سابق‌تان چيزي نگوييد

هيچكس دوست ندارد زمان رابطه، در مورد شريك جنسي سابق همسرش حرفي بشنود. ضمنا ذائقه‌هاي جنسي افراد متفاوت است، بنابراين چيزي كه براي شريك جنسي سابق‌تان جالب بوده ممكن است براي همسر جديدتان خوشايند نباشد. تعريف كردن از خاطرات دل‌انگيزي كه با شريك جنسي سابق‌تان داشته‌ايد، همه چيز را خراب خواهد كرد

درد در رابطه جنسي طبيعي نيست

برخي از افراد تصور مي‌كنند رابطه جنسي بايد كمي هم دردناك باشد اما اين درست نيست. درد حين رابطه نشان دهنده‌ي اين است كه مشكلي وجود دارد، مثلا خوب تحريك نشدن، خشكي واژن، تغييرات هورموني پيش از يائسگي، پوزيشن نامناسب و يا حتي يك مشكل عاطفي. اگر درد و ناراحتي داريد حتما به همسرتان بگوييد و اگر با وجود تلاش‌تان مشكل همچنان باقي بود از مطرح كردن آن با پزشك‌تان نترسيد.

ضعف توان جنسي گهگاه طبيعيست

هر مردي گاهي دچار ضعف جنسي مي‌شود و لزوما مشكل خاصي وجود ندارد و مي‌تواند به دليل مشكلي موقتي در گردش خون، نوشيدن الكل، خستگي و يك روز سخت كاري باشد و هيچ ربطي هم به همسرش نداشته باشد. ضعف توان جنسي هميشه به معني مشكلي در مردانگي نيست. بزرگنمايي كردن آن فقط مي‌تواند شرايط را بدتر كند. اگر به عنوان يك زن، همسرتان را بابت ضعف توان جنسي‌اش سرزنش كنيد، مشكلي كه ممكن است كاملا موقتي باشد، به مشكلي مزمن تبديل خواهد شد و به اعتماد بنفسش لطمه‌اي خواهد زد كه نتيجه‌اش ضعف و اختلال بيشتر در عملكرد جنسي‌اش خواهد بود.

هنگام رابطه جنسي، گوشي‌تان را از خود دور كنيد

مطمئنا نيازي به توضيح نيست كه زنگ و نوتيفيكيشن گوشي همراه‌تان چگونه مي‌تواند حواس‌تان را پرت كند. ضمنا در دسترس بودن گوشي همراه‌تان هنگام خصوصي‌ترين رابطه‌ي دونفره‌تان اين پيام را به همسرتان مي‌رساند كه حتي حين عشقبازي نيز الويت‌هاي ديگري داريد و مستقما به او اعلام مي‌كنيد كه: چيزهاي ديگري هم هستند كه براي من از تو جذاب‌تر و مهمترند!

اين اشتباهات را در روابط جنسي‌تان مرتكب نشويد

منبع: rd

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 268
  • بازدید کلی : 8020
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی